مصباح الهدی

نگرش و روش عرفانی اهل محبت و ولاء

مصباح الهدی

نگرش و روش عرفانی اهل محبت و ولاء

مصباح الهدی

مجموعه نکات عرفانی از آیت حق ، مجذوب سالک ، عارف واصل ، مجمع فضائل شریعت و طریقت و حقیقت ، مرحوم حاج میرزا محمّد اسماعیل خان احمد دولابی، رضوان الله تعالی علیه

طبقه بندی موضوعی

خداوند مرشد است...

پنجشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۱۶ ب.ظ

حاج اسماعیل دولابی :

خداوند می فرماید : { اذا سالک عبادی عنی فانی قریب } ای پیامبر هنگامی که بندگانم در مورد من سوال می کنند ، من نزدیکم. نفرمود : { قل ان الله قریب } خدا آن قدر نزدیک است که جایی برای واسطه نمی گذارد.
{ اجیب دعوة الداع اذا دعان } یعنی وقتی دعوت کننده مرا به خانه دلش دعوت کند ، اجابت می کنم. اول اجابت را ذکر فرموده و بعد دعا را.اجابت خدا جلوتر از دعای دعاکننده است.یعنی خواست شما از آثار اجابت ماست.
{فلیستجیبوا لی } پس بپذیرند و مرا اجابت کنند.مثل این است که العیاذبالله دارد التماس می کند که این پیغام را از من بپذیرید.
{ و لیومنوا بی } و به من ایمان بیاورند. یعنی همان طور که من خدا به تو ایمان دارم ، تو هم به این حرف من ایمان بیاور ، { لعلهم یرشدون } تا شاید به رشد برسند.
خداوند مرشد است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی